domingo, 20 de mayo de 2012

CRISTÓBAL COBO ROMANÍ


“Cambian las tecnologías, pero se replican los patrones y los errores del pasado”

CUADERNOS DE PEDAGOGÍA, Num.418


“A la hora de incorporar tecnologías en las aulas, no hay que mirar tanto al futuro, sino aprender del pasado, porque se siguen cometiendo los mismos errores. Es el mensaje que repite Cristóbal Cobo Romaní, investigador del Oxford Internet Institute. Lo que propone es introducir nuevas formas de transmitir los conocimientos, de combinarlos y de vincularlos al entorno, y, al mismo tiempo, dar cabida a competencias y habilidades adquiridas en otros contextos y que son ignoradas. Estos son algunos de los elementos que conforman el paradigma que describe, junto con John W. Moravec, en Aprendizaje invisible. Hacia una nueva ecología de la educación.”


Cristobal Cobok ikaskuntza ikusezinen inguruan hitz egiten du, kontzeptu hau definitzea zaila bada ere, ikasgai oso garrantzitsuak daudela dio, hezkuntza sistemek kontutan hartzen ez dituena. Deszentralizazio erradikala sareen aberastasunarekin lotura estua duela dio, harremanetan parte hartzen duten gauza guztiek berriro definitu beha direla, horretarako teknologiak aukera asko ematen dizkigutela. IKTen inguruan aipatzen du, baliagarriak direla baina ez uste dugun bezainbeste. Ikasgeletan IKTen erabilera okerra egiten ari garela dio. Hauen inguruan proposamen desberdinak egiten dizkigu, ordenagailuak klasetik atera behar ditugula, teknologi mugikorra erabiltzearen aldekoa da, ikasleen irudimena landu behar dela. Ikastetxeek aldiz, ausardia eta kreatibitatearen alde egin behar dutela, betiere praktika teoriarekin lotzen dituzten metodologiak erabiliz. Hezkuntzak, behin eta berriz akats berdinak errepikatzen dituela dio, eta honekin batera teknologi berriak ez dituztela behar bezala erabiltzen.

No hay comentarios:

Publicar un comentario